tirsdag 27. september 2011

JEG KLARTE DET!!!

Jeg skal ikke påstå at jeg kommer fra en spesiellt
sporty familie. Vi har vel egentlig kropper som er mer
bygd for komfort og hygge, enn for sport og spenning.
Men noen ganger er det en i familien
som får en eller annen gal ide og klarer deretter å overbevise
resten av gjengen til å tro at det er en utrolig GOD ide.
Denne gangen skulle vi sykle Rallarvegen!!!
Jeg var den eneste som ikke så frem til denne turen
som skulle være en utrolig flott opplevelse.
Det eneste jeg så for meg
var flere timer hengende over sykkelstyret,
pustende og pesende, ganske irritert på meg selv
for at jeg hadde latt meg overtale til dette.
Men jeg må jo innrømme nå i etterkant,
at jeg er utrolig glad for at jeg ble med :o)
For værgudene viste seg fra sin beste side
og vi hadde helt blå himmel den første dagen,
og det var den dagen det kun gikk oppover, bokstavelig talt.
Og det ble mer enn LITT pusting og pesing over sykkelstyret,
det kom også noen ord som ikke egner seg på trykk...


Dette er helt i starten før det begynte å gå oppover...

Jeg trodde aldri vi skulle ta pause...

Dette er en av de beste vegene, fordi den går nedover ;o)
Men store stykker av vegen var ganske ødelagt av store
vannmengder, og det gjorde det ikke lettere å sykle.

På en av toppene, og helt ned i dalen skal vi...

Det var mye brattere en det ser ut...

Det er alltid lys i enden av tunellen ;o)

6 stykker som sykler 8 mil og kun en punktering...

Endelig fremme i Flåm. 
Jeg hadde da omtrent ingen følelse i bakenden og beina,
men tro meg,
det hadde jeg dagen etterpå :o(
Jeg tror nok ikke jeg kommer til å ta turen en gang til,
men jeg kan virkelig anbefale den.
Det er en flott opplevelse og ikke minst en skikkelig
opptur for selvtilliten når det hele er overstått.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar